• חיפוש כללי
  • עסקים
  • אירועים
  • בלוגים

האם גם אנשי עסקים שומרים על תזונה נכונה וטיפוח הגוף?

כולנו מודעים לחשיבות השמירה על תזונה נכונה, ומבינים שכדאי לטפח את הגוף – אבל לא תמיד מצליחים ליישם את הרצון בפועל.

לא חסרות סיבות לפער בין תוכניות לבין מציאות, כשהסיבה העיקרית, עושה רושם, היא אורח החיים האינטנסיבי שמנהלים רובנו ושמקשה עלינו לאכול בצורה מסודרת ונכונה ולהקדיש זמן לטיפוח הגוף. מצד שני, אם איש העסקים המוביל צבי ויליגר מחברת וילי פוד מצליח לשלב בשגרת יומו העמוסה עד מאוד למצוא זמן לטיפוח הגוף ומצליח להקפיד על תזונה נכונה למרות אורח חייו התובעני – כולם יכולים.

להימנע מאכילה רגשית

כשרוצים להקפיד על תזונה נכונה חשוב מאוד להקפיד לא רק על מה כן אוכלים אלא גם על מה שלא אוכלים, ובפרט חשוב מאוד להימנע מאכילה רגשית.

אכילה רגשית היא כל אכילה שלא נובעת מרעב פיזי אלא מצורך אחר – למשל הפגת שעמום, חיפוש אחר נחמה, הפגת מתח נפשי וכו'. הבעיה היא שהצורך האמיתי כלל לא מתמלא בזכות האוכל ואילו אנחנו התמלאנו במאכלים שלרוב יהיו נטולי ערך תזונתי.

הדרך להפחית במידה משמעותית את האכילה המזיקה הנ"ל היא פשוט לחכות רבע שעה כל פעם שאנחנו מרגישים צורך לאכול משהו. אם הסיבה אכן הייתה רעב פיזי, עדיין נרגיש אותו, אבל אם המקור לרצון לאכול היה רגשי וניצלנו את רבע השעה לצורך פעילות כזו או אחרת, ישנו סיכוי טוב שכבר לא נרגיש רעבים ואולי אפילו נשכח שרצינו קודם לאכול.

להקדיש שעה קבועה בשבוע לטיפוח הגוף

במקרים רבים גם כשאנחנו כבר מחליטים להקדיש זמן לטיפוח הגוף, ואפילו אחרי שאנחנו קובעים מועד ספציפי, אנחנו נוטים לדחות אותו לטובת פעילויות אחרות שנראות לנו דחופות יותר – וכידוע רבות מהדחיות הופכות לביטולים.

על מנת להימנע מכך ממליץ צבי ויליגר על מועד קבוע מדי שבוע – שעה שבה אנחנו מטפחים את עצמנו. בין אם דרך יוגה, בין אם באמצעות ביקור אצל מניקוריסטית, אופציה אחרת היא מכון כושר וכמובן שישנן דרכים נוספות, כשבכל מקרה מה שחשוב הוא להפוך את השעה לקבועה ולא לוותר עליה בשום פנים. תוך זמן קצר הדבר יהפוך להרגל, ואז גם ניתן יהיה להפוך את השעה השבועית לשעתיים ואולי אפילו שלוש…

למה צבי ויליגר ממליץ לקרוא את התווית על האריזה של כל מזון?

כמי שמוביל מזה למעלה מ-20 שנה את יבואנית המזון הגדולה "וילי פוד" להצלחות מרשימות, אמון מן הסתם צבי ויליגר על קריאה ובחינה מעמיקה של המרכיבים של כל מאכל או דבר מזון – אבל כדאי לכל אחד לעשות זאת, כדי לדעת בדיוק מה הוא מכניס לגופו.

באופן כללי מודעות מלאה לכל ביס וביס תגלה לנו דברים שאולי לא ידענו על עצמנו, ותעזור לנו להפריד בין מאכלים שכדאי לאכול לבין כאלה שכדאי לנפות מחיינו. ניהול יומן מפורט, לפחות לחודש-חודשיים, עשוי לעזור מאוד ליצור את המודעות הנדרשת ורבת התועלת.